пʼятницю, 20 листопада 2015 р.

ДЕНЬ ГІДНОСТІ ТА СВОБОДИ

21 листопада в Україні відзначається День Гідності та Свободи – на честь початку цього дня двох революцій: Помаранчевої революції (2004 року) та Революції Гідності (2013 року).
 
Я утверждаюсь
Я єсть народ, якого Правди сила
Ніким звойована ще не була.
Яка біда мене, яка чума косила! –
А сила знову розцвіла.

Щоб жить – ні в кого права не питаюсь.
Щоб жить – я всі кайдани розірву.
Я стверджуюсь, я утверждаюсь,
Бо я живу..
                                                 П. Тичина (1943)
 
Україні
В ніч кам’яну, коли темно воді і дорозі,
Коли темно траві і нічого не видно мені,
В ніч кам’яну, коли темно надії й тривозі, –
Будь при мені, будь навіки при мені.

В тіні священній могил, в тіні священній свободи,
Коли я прилягаю на хвилю, бо ще далеко мені,
Коли проклятий раб в мені голову зводить, –
Будь при мені, будь навіки мені при мені.

В ніч кам’яну, коли люблять не спать яничари,
Вони люблять не спать, плідно плодячись навіть вві сні, –
Не кричи і не плач. Навіть в смерті своїй я з тобою недаром.
Зоре, будь при мені, будь навіки мені при мені.
                                                                                                         М. Вінграновський (1982)